In the sunshine

Man kan tro att jag går så mycket in för mitt jobb så jag inte tänker på annat än vart man kan bo och äta och vad man kan göra på sin semester. Men jag måste ändå tipsa om något som man absolut inte ska missa när man är i Kalmartrakten i sommar. Jag och J och ett helt gäng från jobbet var och såg Svensson, Svensson igår på Krusenstiernska. Det var genrep för publik så premiären är inte förrän på onsdag. Krusenstiernska är även annars så himla mysigt, billig fika har de också. I alla fall förra säsongen när jag var där senast. Nu väntar jag på att fina E ska dyka upp här när som helst. Hon kommer ner på blixtvisit och ikväll blir det en sväng till Strand. Så himla kul!

Love me, hate me, say what you want about me

Kvartetet Skatan är bara fullständigt underbart! Klockrent! Svt sänder repriser. En perfekt avslutning på en bra torsdag. Har jobbat min första dag på bokningen i dag och jag är rätt nöjd faktiskt. Var ganska lugnt idag, inte så många samtal men jag grejade dem som jag tog emot. Det är så härligt att lära sig nåt nytt varje dag! Sen har jag hunnit handla och greja lite och dessutom träna. Att det dessutom är riktig sommarvärme gör inte saken säme. Livet är allt bra härligt!

Midsommar

Alldeles, alldeles underbar har midsommarhelgen varit. Efter att ha slutat jobba i fredags plockade jag upp två tjejer som kom med bussen och sen körde vi till Åkerby på östra sidan av ön, vilket visade sig vara en perfekt plats för midsommarfest. Ungefär tjugo stycken glada själar åt och drack, lekte lekar, spelade krocket och sjöng ackompanjerade av Erik (?) som tagit med sig sin gitarr. Sen blev det dansgolv ute på gräset innan vi blev för trötta och kröp in i tält och stuga lagom till solen visade sig. Bjuder på några bilder från helgen på vackraste Öland.

It was a clear black night, a clear white moon

Sista dagen på semestern idag. Eller semester kanske det inte kan kallas. Semester är kanske mer för dem som jobbar 47 veckor om året ?Jag kanske snarare borde säga att första lediga veckan på sommarlovet är till ända i morrn. Hur som helst ska det bli kul och komma igång och jobba ordentligt. Just nu känns det som att jag är helförvirrad av allt som har med jobbet att göra eftersom allt är nytt, både arbetsuppgifter och kollegor. Helgen har spenderats hemma hos mor och far på Öland, ön där solen alltid skiner. I lördags bjöd fina K in till middag i den gula villan på landet. Var så fantatstiskt roligt att träffa en massa gamla fina vänner igen. Om allt blir som planerat så kommer jag träffa både dem och ett gäng till snart igen. På midsommarafton ryktas det om fest natten lång på en östersjöstrand. Mer om det senare. Resten av helgen, det vill säga söndagen spenderades i solstolen med en bok, alldeles underbart . I dag väntar lunch på stan med C. Härligt med måndag! Ny vecka, nya utmaningar!

Vi är dom som ser skimret

I onsdags kom fina E ner från Norrköping och nu har hon precis åkt norrut igen. Vi har haft kanondagar fyllda med massa prat och skratt och annat mys, fika på Kullzenska, ost&vin-kväll, Friskis utejympa, en sväng på stan och en tur till IKEA bland annat. Man vänjer sig så fort vid att ha någon runt sig och nu känns det plötsligt väldigt tomt här hemma. Tack E för mysiga dagar! Jag är helt vilse när det gäller vad det är för veckodag, det känns som söndag men i själva verket är det ju fredag. Fredag innebär ju fredagsmys i vårt avlånga land så jag ska väl inte vara sämre. Ska greja med lite väggdekorationer till hallen som jag köpte idag på det stora varuhuset. I morrn kommer fina föräldrarna på besök en sväng och sen på kvällen ska jag över till K på ön. Stannar nog på ön till måndag innan det på tisdag är slut på semestern och dags att på allvar dra igång sommarens jobb. Jag är faktiskt lite nervös men det hör väl till.....

You and I, It's like you said

Har precis legat en stund på spikmattan för att varva ner efter denna hektiska junisöndag. Första dagen på jobbet idag. Första dagen på jobbet innebar Öland runt i buss. Gick hemifrån strax efter åtta i morse och kom tillbaka tolv timmar senare. Har besökt en massa trevliga människor runt om på ön som driver boenden, caféer och restauranger i olika utförande. Finns så mycket fint att tipsa både turister och fastboende om. Dessutom blev jag oerhört sugen på att driva ett eget litet pensionat. En dröm för framtiden. Men först och främst ska det bli riktigt riktigt roligt att jobba i sommar. I går firades sommarlovet för andra dagen i rad. Grillbuffé på Byttan. Fantastiskt gott som alltid. Fick dessutom ett rejält presentkort på massage hos duktiga Anja så det ska jag unna mig måååånga gånger i sommar. Tack mamma och pappa!!! I morrn blir det jobb igen vilket innebär utbildning i bokningssytem och andra teknikaliteter, ska bli riktigt kul! Gäller att hålla sig skärpt. Nu ska jag kika på valvakan. Ni har väl röstat?

A sense of expectation hanging in the air

Det spelar ingen roll att den svenska sommaren visar sig från sin sämsta sida dagen till ära. Skurar, blåst, regntunga moln och knappt tvåsiffrig temperatur kan inte ta ifrån mig att jag idag äntligen har fått SOMMARLOV !!! Tentan idag kändes helt okej och den sista inlämningsuppgiften är inskickad och jag är bara så glad och så lättad! Nu ska jag gömma undan lagboken och njuta av att jag är LEDIG! Snart blir det födelsedagsfirande och det har utlovats vin och tårta. Jag kommer ta en stor bit tårta och ett (?) glas vin och fira att jag alldeles galant har klarat tre års högskolestudier. Och E, kära vän. Som vi har kämpat tillsammans den senaste terminen, vi är ju bara SÅ bra! Men Kalmar känns redan tomt....men jag har hört att Kroatien ska va rätt fint det med ;)