I broke to the right and I caught your eye

Det här är till dig Erica! Jag håller vad jag lovar :) Nu ska du (och andra intresserade också givetvis) få reda på vad som händer i en arbetssökandes liv i Kälmää. Idag har varit en smula märklig dag, idag den 10 augusti var bland annat dagen då jobbångesten slog till på allvar. Den kom som från ingestans eller rättare sagt kom den när jag kollade arbetsförmedlingens hemsida och kände att vad sjutton ska jag söka för jobb??? Är inte direkt så att det kryllar av jobb inom turism+ ekonomi....Men det kommer att lösa sig. Så smånigom kommer något att hända, jag ska inte ge upp än  inte ge upp alls!! Just nu känns det lite som att jag skulle må bra av att byta miljö också. Inte för att jag vantrivs i Kalmar, inte alls, men för tillfället påminner Kalmar alldeles för mycket om livet med J, något som iofs inte alls är några dåliga minnen utan tvärtom minnen från 6 riktigt bra år av mitt liv! Men jag tror jag behöver en nystart nu....frågan är bara var nystarten ska ske, det ska bli spännande att se :) 

På tal om start så började denna dagen med att jag upptäckte att jag inte hade någon elektricitet i lägenheten...jordfelsbrytaren och säkringarna till spisen hade slagits ifrån. Ytterst märkligt tyckte jag eftersom jag vet att jag hade stängt av spisen igår kväll så jag ringde fastighetsskötaren som kom hit och kikade och upptäckte att det var något vid spiskontakten som hade bränts sönder så den fungerade inte längre. Riktigt obehagligt känns det nu i efterhand, tänk om det hade kunnat börja brinna! Nu återstår det att se hur länge jag får klara mig utan spis, inte alltför länge hoppas jag!! Annars har jag haft en bra dag på jobbet, mina kollegor är så härliga vilket är guld värt en dag så här i slutet på säsongen när det är (för) lugnt på byrån. Har verkligen varit en riktigt riktigt bra sommar men nu känns det att säsongen lider mot sitt slut! Något som dock inte känns lika lugnt är att mina betyg fortfarande inte har skickats från Krems vilket innebär att jag inte kan ansöka om examensbevis än på länge....något som är rätt viktigt så här i jobbsökartider. Tydligen har de andras betyg skickats från Krems men inte mina, så typiskt! Men jag tror det finns en förklaring till det, jag har mailat Sylvia i Krems så jag hoppas få en förklaring ganska snart! I morgon önskar jag lite färre händelser av det här jobbiga slaget men det kan ju inte bara flyta på alltid. Det är bara det att jag är så dålig på att hantera motgångar, men det är ju alltid bra att få öva :) Allt för nu, på återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0