If I had a way to get out of this day

Vilken jävla skitdag och klockan är bara halv elva! Det hela började egentligen redan igår kväll när jag upptäckte att det inte kom något vatten i någon kran i lägenheten. Eftersom det är upp till 35 grader för tillfället är det ju skönt att kunna ta en dusch, eller dricka vatten eller för all del använda toaletten då och då. Måndagkväll klockan 22, inte mycket att göra åt problemet alltså. Jag knackade på hos grannen för att höra om de hade vatten, knackade, knackade, knackade, jag hörde att någon var där men ingen öppnade, skitgrannar tänkte jag och gick och la mig i hopp om att det skulle komma något ur kranen när jag vaknade. Låg och vred och vände på mig hela natten, för varmt för att sova för många tankar som snurrade. När jag vaknade efter en orolig natts sömn kom det lika lite vatten ur kranarna som kvällen innan, det vill säga ingenting. Så jag ringde fastighetsägaren, kontoret öppnade först klockan 9. Väntade en timme, ringde igen och igen och igen. Fjärde försöket svardade någon äntligen, förklarade problemet på hackig tyska och kände mig rätt nöjd med min kommunikation fram till hon frågade efter namn och jag svarade att vi bara hyr i andra hand och sa vilka som egentligen bor här. Jaha sa hon...men andrahandsuthyrning är inte tillåtet, det här måste jag ta upp med min chef. Skit skit skit, nu har jag alltså avslöjat att vi bor här i andra hand vilket vi trodde vi gjorde lagligt men som vi alltså inte gör...Så nu har vi alltså två problem, vi är inte bara utan vatten (hoppas hon skickar en installatör snarast) vi bor här också olagligt. Vad blir följderna av det senare? Klump i magen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0