Remember the time

Det är lördag. Jag vaknar tidigt, klockan är inte mer än sju. Jag ligger i mitten av sängen, tittar till höger, ingen där, till vänster då? Nej inte där heller. Nej just det jag är ensam hemma. Stackars mig ;) Någonstans i huset bankar någon frenetiskt, är det på min dörr? Nej varför? På gatan nedanför stökar lastbilar runt. Det är marknadsdag, på torget utanför porten säljs allt och inget, dock mest grönsaker. Grönsaker som framåt lunch ropas ut till vrakpriser. Kvinnor i slöja trängs mellan stånden och kånkar på kassar med kilon av paprikor, sallad och tomater. Det låter som jag bor i något mer exotiskt och varmare land än Österrike. Faktum är att Wien är en stad full av olika kulturer, främst människor från Balkan. I den delen av stan där vi för tillfället bor hör man sällan tyska :) Jag hör för tillfället bara svenska, eller snarare skånska, har laddat ner och lyssnar på Sommar med Jason Diakité, fantatstiskt program detta Sommar i p1. Började min genomlyssning i går med Mark Levengood och Underbara Clara. Mark gör ingen besviken, Clara har jag inte så bra koll på och programmet kändes lite tunt. Jason får full pott bara genom rösten :) Nu ska jag lyssna vidare och ta tag i denna lördag. Himlen är gråmulen trots att prognosen visade sol. Men jag ska inte låta humöret anta samma färg som himlen över Wien idag. Icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0