There's a man going round

Måndag morgon, back to school. Eller egentligen är bara hälften sant. Det är tisdag men känns som måndag eftersom igår var helgdag, men tillbaka till skolan ska jag, tyskakurs 12-15. I går var det alltså helgdag på grund av att Maria for till himlen i den här vevan. Här i Wien lyste solen från en klarblå himmel och jag åkte ut till Donauinsel och njöt. Väl där ringde telefonen och det blev en fika vid Schwedenplatz inbokad vid fyra. Träffade en svensk som bott här i Wien i närmare tjugo år och som hade en drös av info att delge mig, mycket trevligt. Gick därifrån (eller snarare åkte spårvagn i ösregn) med en bra känsla och en känsla av att jag måste börja söka jobb NU :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0