If we still have time, we might still get by

Antalet soltimmar som min kropp utsatts för denna sommar har varit ganska lätträknande. Vädret i den här stan är schizofrent eller är det finskt. Hur som helst kan man uppleva alla årstider på en dag. Idag var det dock sommar HELA DAGEN. Jag tog med mig filt och bok och hoppade på spårvagnen till Prater park och låg där i gräset i flera timmar och tänkte just att det här har jag inte gjort mycket i sommar. Det började så bra, het sand i Barcelona, varma stenar och svalkande bad i Nice, sen fick jag känna på svensk sommar en vecka, fläderblomssaft och hemmagräsmatta, väl tillbaka i Wien var det sjukt varmt och vi letade oss till utomhusbad men sen vet jag inte vad som hände, sen var det mest regn och regn och tidigare nämnda finska väder. Kallaste sommaren på åratal säger tidningarna. På tal om sommar har jag nu lyssnat även på Henke Larssons sommarprat, det var riktigt fint. Försökte mig på Ville Virtanen men fastnade inte alls och det berodde inte på mumindialekten utan snarare på innehållet. Och på musiken. Det var för mycket finskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0