ohne schlagzeile

Efter två dagars nervositet och två intervjuer fick jag idag tyvärr inse att det inte höll hela vägen. Jag är så sjukt skitbesviken rent ut sagt. Vill helst slå på något eller kasta tallrikar men jag ska försöka låta bli. Var på en första intervju igår och trots att tyskan kändes knackig så blev jag kallad till nästa intervju idag men där tog det stopp. Två barska kvinnor (eller i alla fall en av dem var barsk i sin röda uniform) tog emot på sjunde våningen i austrian airlines huvudkontor. De satt på andra sidan bordet och ställde kluriga frågor medans jag satt mittemot och stammade fram tyska ord i någon slags halvrätt ordföljd. Men jisses alltså, mitt ordförråd är inte stort. Men men, det var ju i alla fall en upplevelse att vara där. Och intervjuer är bra träning. Men för tillfället tar det inte bort min besvikelse. Skit skit skit. Eller rättare sagt scheisse, scheisse, scheisse. Nu ska jag plugga tyska dag och natt. Eventuellt sover och äter jag lite emellanåt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0