Never will I break

Alltså det här med andrahandsuthyrning. Testa inte det hemma. Det blir aldrig bra. Efter att ha hyrt ut i andrahand en gång till en frusen stackars tjej som använde värmefläktar och bidrog till en sanslöst hög elräkning tänkte jag ALDRIG igen! Sen att jag ändå hyrde ut igen är en annan historia. Och så nu då. Nu sitter jag här bland andras prylar och möbler och bara väntar på att vi får nycklarna till vår första alldeles egna gemensamma lägenhet. Inte för att det räddar det faktum att jag förmodligen har fått våra tyska hyresvärdar vräkta genom att avslöja att vi hyr i andra hand. Det kom ett argt mail från Berlin i morse och är tyskar arga... ja då märker man det ganska tydligt. Å ena sidan känns det som mitt fel å andra sidan inte. Är det inte tillåtet att hyra ut kanske man inte ska drista sig till att göra det...eller i alla fall tala om för den som hyr (det vill säga oss) att INTE på något sätt avslöja att vi hyr i just andra hand eftersom det inte är tillåtet. Vilken soppa.

Hur som helst, något annat mycket trevligare var att Kristin var här och hälsade på häromveckan. Mitt i värmeböljan kom hon med sin ryggsäck och undrade om hon var i sydostasien eller i europa. Det var fina dagar med bad i Donau, sightseeing, fika, utflykter och massa snack. Efter det var min tanke att sätta i gång med jobbsök på allvar. Det var en vecka sen och jag har fortfarande inte gjort någonting. Jag är så bedrövligt lat :) Nästa vecka SKA det verkligen börja hända grejer, då börjar Jan jobba och då måste det vara slut på semesterlivet även för mig. Det säger vi, så får det bli men först tar vi helg! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0